сряда, 10 февруари 2016 г.

ЖРЕБИЙ

Защо ли сред объркан свят живея?
И мога ли да сложа в него ред?
Замръзва ли най-топлата идея,
когато тръгне да стопява лед?

Суетното се готви да векува,
а вечното се губи като миг.
Това на мен ли само ми се струва
или е щурм на дявола-циник?

Добрите хора вече са комети.
Тук-там проблясват в космоса си тих.
Да можеше от тях навред да свети.
Да бъдат те заветния ми стих...

Уви! На мимолетните престоли
царува лъст с корони от лъжи.
И даже в мир духът ми да се моли -
от болката душата ми тъжи.

И сякаш този жребий ми остана
с малцината в които се познах -
мехлем да бъда в живата им рана,
а за глада им - щедър сиромах.

(Тленен остатък)
Ясен Ведрин

4 коментара:

  1. Благодаря на Бога за този жребий! ,,Делът ми се падна на приятни места,,! Заедно с тези,които обичат Вечното! Балсам за сърцето ми,мехлем за раните ми, наслада за душата ми ~ Даровете на ,, щедрия сиромах,,! Ти си богат,Стефане! С Почит и Обич Галина.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Галя! Бог да те благослови!

      Изтриване
  2. Благодаря на Бога, че ви има Божии Небесни звезди! Щедри и неизменни винаги с Божията Светлина в сърцата си! С почит и благодарение за безкористното ви слугуване, Искреност и Любов!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Мариана! Ти си благоухание за сърцето ми!

      Изтриване